Wczytywanie
actus humanus GDAŃSK // 3-12.12.2021
artyści
ANDREAS STAIER
ANDREAS
STAIER
ANDREAS
STAIER
Jeden z najwybitniejszych klawesynistów i pianistów grających na instrumentach historycznych, karierę solową rozpoczął w 1986 roku (wcześniej współpracował ze znakomitymi zespołami: Musica Antiqua Köln, Concerto Köln, Freiburger Barockorchester, Akademie für Alte Musik Berlin). Szybko uzyskał wyjątkową pozycję jako znakomity interpretator muzyki baroku, klasycyzmu, romantyzmu. Jego rozległy repertuar sięga od muzyki XVI wieku do późnego wieku XIX, a liczne nagrania zdobyły najważniejsze nagrody krytyki muzycznej, m.in. „Diapason d’Or”, „Preis der Deutschen Schallplattenkritik”, „Gramophone Awards”, 10/10 Classica, „Disc of the Month” („BBC Music Magazine”). Jego albumy wydaje BMG, Teldec Classics, Harmonia Mundi.
kup bilet
 AKADEMIE FÜR ALTE MUSIK BERLIN
AKADEMIE FÜR ALTE MUSIK BERLIN
AKADEMIE FÜR ALTE MUSIK BERLIN
Formacja zwana też Akamus, założona w 1982 roku należy dziś do czołówki światowych orkiestr grających na instrumentach historycznych. Zespół gości regularnie w muzycznych centrach Europy, znany jest również publiczności najważniejszych festiwali muzyki dawnej w Polsce, gdzie parokrotnie święcił już spektakularne triumfy. Od ponad 20 lat orkiestra regularnie współpracuje z René Jacobsem, czego rezultatem są liczne produkcje operowe i oratoryjne, świetnie przyjmowane przez krytykę i publiczność. Akamus często występuje pod batutą Marcusa Creeda, Daniela Reussa, Hansa-Christopha Rademanna, a w ostatnich sezonach formacja była prowadzona przez Emmanuelle Haïm, Bernarda Labadie, Paula Agnew i Rinalda Alessandriniego. Z Akamus współpracują renomowani soliści, jak Cecilia Bartoli, Andreas Scholl, Sandrine Piau, Isabelle Faust, Andreas Staier, Alexander Melnikov, Anna Prohaska. O międzynarodowym sukcesie zespołu świadczy ponad milion sprzedanych płyt, nagrodzonych wszystkimi znaczącymi nagrodami międzynarodowymi.
kup bilet
SUNHAE IM
SUNHAE
IM
SUNHAE
IM
Od swego europejskiego debiutu scenicznego w 2000 roku rozwija karierę, współpracując z najwybitniejszymi dyrygentami w licznych międzynarodowych produkcjach. Występowała m.in. w Berliner Staatsoper Unter den Linden, Deutsche Oper, Opéra National de Paris, Theater an der Wien, pod batutą takich dyrygentów, jak Iván Fischer, Myung-Whun Chung, Manfred Honeck, Thomas Hengelbrock, Philippe Herreweghe, William Christie, Fabio Biondi, Herbert Blomstedt, Frans Brüggen, Giovanni Antonini, Kent Nagano, Riccardo Chailly, Lothar Zagrosek, Sylvain Cambreling, Ton Koopman, Marek Janowski i René Jacobs. Występowała z takimi orkiestrami, jak New York Philharmonic, Pittsburgh Symphony, Muenchner Philharmoniker, a szczególne więzy łączą ją z Akademie für Alte Musik Berlin oraz z Freiburger Barockorchester. W jej repertuarze znajdują się przede wszystkim dzieła XVIII i XIX wieku.
kup bilet
GIOVANNI ANTONINI
GIOVANNI
ANTONINI
GIOVANNI
ANTONINI
Włoski dyrygent oraz wirtuoz gry na flecie prostym i poprzecznym. Współtwórca i kierownik artystyczny renomowanego zespołu wykonawstwa historycznego Il Giardino Armonico. Na przestrzeni lat zyskał miano jednego z najwybitniejszych autentystów, stając się niezwykle pożądanym dyrygentem gościnnym. Prowadził m.in. Kammerorchester Basel, Berliner Philharmoniker, lipską Gewandhausorchester, Orquesta Nacionales de España; dyrygował spektaklami operowymi w mediolańskiej La Scali oraz podczas Salzburger Festspiele. Koncertował w Europie, krajach Ameryki Północnej i Południowej, Australii, Japonii i Malezji. W jego bogatej dyskografii przeważają nagrania z Il Giardino Armonico wydawane przez czołowe wytwórnie jak Decca, Naïve, Harmonia Mundi, Sony BMG, Alpha Classics, Teldec, wyróżnione szeregiem nagród, wspominając chociażby „Grammy”, „Diapason d’Or”, „Gramophone Award”. Od 2013 roku jest dyrektorem artystycznym festiwalu Wratislavia Cantans.
kup bilet
RINALDO ALESSANDRINI
RINALDO
ALESSANDRINI
RINALDO
ALESSANDRINI
Znany zarówno jako założyciel i kierownik zespołu Concerto Italiano, jak i klawesynista, organista i pianista grający na historycznych instrumentach. Według „The Times”: „człowiek, dzięki któremu muzyka włoska znowu brzmi włosko” – gdyż skupiając się przede wszystkim na repertuarze włoskiego manieryzmu i baroku, stara się nadać interpretacjom śpiewność i ekspresję, właściwe dla stylu z XVII i XVIII wieku. Poza kierowaniem Concerto Italiano prowadzi też intensywną działalność solową, goszcząc na festiwalach na całym świecie, od Japonii, przez Europę, po Stany Zjednoczone. Często występuje także jako dyrygent gościnny, prowadzi też liczne spektakle operowe. Wiele jego płyt otrzymało wyróżnienia i nagrody międzynarodowej krytyki muzycznej, wśród których wymienić można „Grand Prix du Disque” i nagrodę „Deutschen Schallplattenkritik”.
kup bilet
 CONCERTO ITALIANO
CONCERTO ITALIANO
CONCERTO ITALIANO
Zespół, który wychodząc od repertuaru madrygałowego – przede wszystkim Monteverdiego – a dochodząc do dzieł orkiestrowych i operowych XVIII wieku, zrewolucjonizował kryteria wykonawstwa muzyki dawnej. Grupa regularnie występuje w najważniejszych centrach, a jej nagrania zyskały niezliczone dowody uznania ze strony krytyki muzycznej – m.in. cztery „Gramophone Awards” (1994, 1998, 2002 i 2004), dwie „Grand Prix du Disque”, trzy nagrody „Deutschen Schallplattenkritik” i in. W ostatnich latach Concerto Italiano zrealizowało trylogię oper Monteverdiego w mediolańskiej La Scali, występowało z jego „Nieszporami” oraz uczestniczyło w licznych projektach z okazji 450. rocznicy urodzin mistrza z Cremony obchodzonej w 2017 roku. Ponadto odbyło europejskie tournée z „Cain overo il primo omicidio” A. Scarlattiego i z programem polifonii rzymskiej z końca XVII wieku (wraz z RIAS Kammerchor).
kup bilet
SÉBASTIEN DAUCÉ
SÉBASTIEN
DAUCÉ
SÉBASTIEN
DAUCÉ
Organista, klawesynista, założyciel i szef Ensemble Correspondances, którym dyryguje od instrumentu. Wraz ze swym zespołem, założonym w 2008 roku po ukończeniu studiów w Conservatoire national supérieur de musique et de danse w Lyonie, eksploruje repertuar francuski czasów Grand Siècle (XVII wiek), występując we Francji, w Europie, Azji i obu Amerykach oraz nagrywając płyty dla Harmonii Mundi. Równolegle zajmuje się dydaktyką (od 2012 roku w Le Pôle supérieur de Paris), a także prowadzi prace badawcze. Ponadto, wraz z Williamem Christie, przygotowuje publikację trzech oper Charpentiera w wydawnictwie Éditions des Abbesses. Ma też tytuł „artysty stowarzyszonego” Fundacji Royaumont.
kup bilet
 ENSEMBLE CORRESPONDANCES
ENSEMBLE CORRESPONDANCES
ENSEMBLE CORRESPONDANCES
Zespół wokalistów i instrumentalistów prowadzony przez klawesynistę i organistę Sébastiena Daucé. Swą nazwę czerpie z poezji Baudelaire’a, łącząc także muzykę z innymi sztukami pięknymi. Ansambl sięga po twórczość kompozytorów cieszących się zasłużoną sławą, jak Charpentier, ale też ożywia utwory mniej dzisiaj znane, choć wykonywane i doceniane w swoich czasach – jak dzieła Antoine’a Boësseta czy Etienne’a Moulinié’a – podkreślając wciąż aktualną nowoczesność ich brzmienia. Zespół ma na swoim koncie kilka płyt, z których każda spotkała się z entuzjastyczną reakcją krytyki, a wybrane zdobywały najbardziej prestiżowe nagrody fonograficzne. Występuje na najważniejszych festiwalach we Francji oraz w innych krajach europejskich czy Japonii; pojawia się w programach wiodących radiofonii europejskich.
kup bilet
CÉLINE FRISCH
CÉLINE
FRISCH
CÉLINE
FRISCH
Francuska klawesynistka, razem z Pablem Valettim kierowniczka ansamblu Café Zimmermann. Studiowała grę na klawesynie w Conservatoire d’Aix-en-Provence, a następnie w prestiżowej Schola Cantorum Basiliensis. Zdobywczyni szeregu nagród i wyróżnień; w 2009 roku uhonorowana tytułem Chevalier des Arts et des Lettres. Pośród szerokiego repertuaru muzyki dawnej to jej interpretacje muzyki J.S. Bacha przykuły największe zainteresowanie międzynarodowej prasy muzycznej. Wykonuje z upodobaniem także francuską muzykę epoki Ludwika XIV, dzieła wirginalistów angielskich czy niemiecką muzykę XVII wieku. Nie stroni jednak od muzyki XX wieku i współczesnej. W jej dyskografii szczególne miejsce zajmują albumy poświęcone „Das Wohltemperierte Klavier” J.S. Bacha: księdze I (2016) i księdze II – oba wyróżnione m.in. „Diapason d’Or” i „Choc de Classica”.
kup bilet
PABLO VALETTI
PABLO
VALETTI
PABLO
VALETTI
Skrzypek, urodzony w Argentynie. Studiował grę na skrzypcach w Buenos Aires, by następnie kontynuować studia nad muzyką dawną w Schola Cantorum Basiliensis. W roli solisty lub koncertmistrza występował z takimi formacjami jak: Les Arts Florissants, Le Concert des Nations, Concerto Köln, Les Musiciens du Louvre, Hespèrion XXI, Concerto Vocale, Les Talens Lyriques. Regularnie współpracuje z Orquesta Barroca de Sevilla. Od 1999 roku razem z Céline Frisch prowadzi zespół muzyki dawnej Café Zimmermann. Zajmuje się również działalnością pedagogiczną: uczy w Escola Superior de Música de Catalunya w Barcelonie oraz Conservatoire à Rayonnement Régional w Nicei. Gra na skrzypcach Giovanniego Battisty Guadagniniego z 1758 roku.
kup bilet
 CAFÉ ZIMMERMANN
CAFÉ ZIMMERMANN
CAFÉ ZIMMERMANN
Powołany do życia w 1999 roku czołowy francuski zespół specjalizujący się w wykonawstwie muzyki baroku. Prowadzony przez skrzypka Pabla Valettiego i klawesynistkę Céline Frisch, skupia solistów pragnących wskrzeszenia muzycznej rywalizacji, jaka miała miejsce w kawiarni Gottfrieda Zimmermanna w XVIII-wiecznym Lipsku. Ceniony w kraju i za granicą, od lat wykonuje w prestiżowych salach koncertowych i międzynarodowych festiwalach. Uznaniem cieszą się nie tylko koncerty czy muzyczne kolaboracje z największymi nazwiskami muzyki dawnej (jak Gustav Leonhardt, Dominique Visse, Roberta Invernizzi, Sophie Karthäuser), ale i ich dokonania na polu fonograficznym, przede wszystkim albumy z interpretacjami twórczości koncertowej J.S. Bacha. Od 2011 roku rezydują w Grand Théâtre de Provence.
kup bilet
PATRIZIA BOVI
PATRIZIA
BOVI
PATRIZIA
BOVI
Urodzona w Asyżu, włoska specjalistka muzyki dawnej. Studia wokalne odbywała w Conservatorio di Musica „Francesco Morlacchi” w Perugii. Zgłębiała historyczną praktykę wykonawczą muzyki średniowiecza i renesansu, wykonywała XVI- i XVII-wieczną muzykę włoską, by z czasem rozszerzyć swój repertuar o twórczość od XIII wieku aż po współczesność. Jest laureatką szeregu nagród i wyróżnień; współpracowała z czołowymi interpretatorami muzyki dawnej. W swej dyskografii ma ponad 30 uznanych przez krytykę albumów. W 1984 roku założyła Ensemble Micrologus – ceniony wśród międzynarodowej publiczności zespół specjalizujący się w wykonawstwie muzyki średniowiecza. Ponadto zajmuje się działalnością pedagogiczną: prowadziła kursy m.in. dla Fondation Royaumont i University of Texas, uczyła w Centro Studi Europeo di Musica Medievale Adolfo Broegg in Spello. W 2008 roku została uhonorowana tytułem Chevalier des Arts et des Lettres francuskiego ministerstwa kultury.
kup bilet
HOPKINSON SMITH
HOPKINSON
SMITH
HOPKINSON
SMITH
Najsłynniejszy od czterech dekad lutnista i jeden z ojców wykonawstwa historycznego, który wprowadził do niego lutnię oraz pokrewne instrumenty renesansowe i barokowe (vihuelę, teorbę, gitary). Urodził się w 1946 roku w Nowym Jorku, kształcił zaś na Harvardzie i w Europie. Jego nagrania repertuaru Bachowskiego zdobyły międzynarodowe uznanie krytyki i publiczności; jeden z najwybitniejszych klawesynistów Igor Kipnis mówił: „Interpretacja robi ogromne wrażenie (...). Trudne fugi o cudownie czystych liniach kontrapunktu są doskonałym przykładem zdolności lutnisty”, a albumy z muzyką J.S. Bacha w wykonaniu Smitha „Gramophone Magazine” określił jako „prawdopodobnie najlepsze, jakie można dostać”. Artysta mieszka w Bazylei, gdzie uczy w Schola Cantorum Basiliensis. Koncertuje na całym świecie, a także prowadzi wykłady i kursy mistrzowskie.
kup bilet
BENJAMIN BAGBY
BENJAMIN
BAGBY
BENJAMIN
BAGBY
Wokalista, harfista i badacz. Na przestrzeni dekad stał się jedną z czołowych postaci wykonawstwa muzyki średniowiecza. W 1977 roku założył zespół Sequentia. Razem z nim koncertował w Europie, Afryce, obu Amerykach, Azji, Australii i na Bliskim Wschodzie. W swej dyskografii posiada nagrania CD i DVD dla czołowych wytwórni muzycznych; znaczna część z nich została wyróżniona prestiżowymi nagrodami i pochlebnymi recenzjami. U podstaw każdego nagrania pod kierownictwem Bagby’ego leży teoretyczne rozeznanie idące w zgodzie z praktyką wykonawczą. Muzyk poświęca uwagę każdemu szczegółowi, kładąc nacisk na pracę ze źródłem oraz zgłębienie warstwy słownej utworów. W przygotowaniu jego wykonań uczestniczą filolodzy i muzykolodzy. Jest autorem artykułów w czasopismach poświęconych muzyce dawnej, m.in. „Early Music”, „Performer’s Guide to Medieval Music”, „Performing Medieval Narrative”. Wykładał w czołowych instytucjach badających muzykę dawną w Europie i USA. Od 2005 roku na paryskiej Sorbonie naucza praktyki wykonawczej muzyki średniowiecza.
kup bilet
ANDREW LAWRENCE-KING
ANDREW
LAWRENCE-KING
ANDREW
LAWRENCE-KING
Wirtuoz harfy i dyrygent, założyciel zespołu The Harp Consort oraz grupy Il Corago. Od czasu debiutu w Royal Albert Hall w ramach BBC Promenade Concerts czołowy wykonawca muzyki dawnej, wszechstronny realizator basso continuo. Dyrygował dziełami dawnych mistrzów w najbardziej prestiżowych salach koncertowych, jak La Scala w Mediolanie, Opera w Sydney, Casals Hall w Tokio, Berliner Philharmonie, Konzerthaus w Wiedniu, nowojorska Carnegie Hall oraz Palacio de Bellas Artes w Meksyku. Laureat „Złotej Maski” (2012) oraz wspólnie z Jordim Savallem nagrody „Grammy” (2011) i „Helpmann Award” (2013). Związany z wytwórnią Harmonia Mundi. Członek wielu międzynarodowych stowarzyszeń skupiających działalność wokół muzyki dawnej. Wykładowca w Guildhall School of Music and Drama w Londynie oraz Det Kongelige Danske Musikkonservatorium w Kopenhadze.
kup bilet
MARCIN ŚWIĄTKIEWICZ
MARCIN
ŚWIĄTKIEWICZ
MARCIN
ŚWIĄTKIEWICZ
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich klawesynistów. Gra na różnych typach klawesynów i klawikordów oraz na historycznych fortepianach i organach; szczególną pasją darzy improwizacje. Jako solista, dyrygent i kameralista regularnie współpracuje z czołówką międzynarodowych oraz polskich orkiestr i zespołów, w tym z Brecon Baroque, Capella Cracoviensis, Arte dei Suonatori, {oh!} Orkiestrą Historyczną i AUKSO. W 2015 roku nagrał solowy album z późnobarokowymi koncertami klawesynowymi Müthela, nagrodzony „Diapason d’Or”, a dwa lata później wielokrotnie nagrodzony solowy album „Cromatica”. Za „Sonaty różańcowe” Bibera, zarejestrowane wspólnie z Rachel Podger, Davidem Millerem i Jonathanem Mansonem, otrzymał „Gramophone Award”. W 2016 roku został nagrodzony Paszportem „Polityki”. Do ostatnich dokonań klawesynisty należą album koncertami klawesynowymi Bacha (2018) oraz album z kultowymi „Wariacjami Goldbergowskimi” (2020). Artysta wykłada w Akademii Muzycznej w Katowicach. Szczególną uwagę poświęca nauczaniu gry solowej oraz kursom improwizacji w oparciu o metodę partimento.
kup bilet
 ARTE DEI SUONATORI
ARTE DEI SUONATORI
ARTE DEI SUONATORI
Zespół muzyki dawnej powstały w 1993 roku, który na przestrzeni lat zyskał międzynarodową renomę. W repertuarze orkiestry znajduje się ponad 700 kompozycji okresu baroku, jak również klasycyzmu i wczesnego romantyzmu. Chociaż muzyka dawna jest domeną orkiestry, w jej repertuarze znajdziemy także utwory kompozytorów żyjących i tworzących w XX wieku oraz kompozycje pisane współcześnie. Z orkiestrą współpracują soliści i dyrygenci z całej Europy, Stanów Zjednoczonych, Kanady i Japonii, a wśród nich m.in. Rachel Podger, Bolette Roed, Martin Gester czy Hidemi Suzuki. Arte dei Suonatori cieszy się nieustannie przychylną opinią krytyków muzycznych i publiczności, o czym świadczą liczne nagrody i wyróżnienia. Wydane przez Arte dei Suonatori uhonorowane zostały m.in. „Diapason d’Or”, „Gramophone Editor's Choice”, „Choc du Monde de la Musique”, czy „Classics Today”. Orkiestra dokonała także wielu nagrań dla rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych, m.in. dla BBC, Programu 2 Polskiego Radia, SWR, czy Mezzo.
kup bilet
MARTYNA PASTUSZKA
MARTYNA
PASTUSZKA
MARTYNA
PASTUSZKA
Skrzypaczka, koncertmistrzyni i członkini wielu międzynarodowych zespołów muzyki dawnej, od 2012 roku także lider i dyrektor artystyczny {oh!} Orkiestry Historycznej, która szybko wzbudziła zaufanie i poparcie największych polskich instytucji muzycznych oraz międzynarodowych festiwali. Zapraszana jest również jako koncertmistrz do innych grup, m.in. Le Parlement de Musique czy Capella Cracoviensis. Jako kameralistka współpracuje z kolońską formacją NeoBarock, paryską orkiestrą Le Cercle de l’Harmonie oraz Le Concert de la Loge, monachijską Hofkapelle München, poznańską Arte dei Suonatori. Wśród muzyków, z którymi artystyczne spotkania stanowią dla niej źródło nieustającej inspiracji, wymienić można Rachel Podger, Giuliano Carmignolę, Andrew Parrotta, Juliena Chauvin, Andreasa Staiera, Hidemi Suzukiego, Bartholda Kuijkena, Dana Laurina i René Jacobsa.
kup bilet
 {oh!} ORKIESTRA HISTORYCZNA
{oh!} ORKIESTRA HISTORYCZNA
{oh!} ORKIESTRA HISTORYCZNA
Dynamicznie i konsekwentnie rozwijający się zespół założony w 2012 roku, jeden z czołowych polskich zespołów muzyki dawnej w Polsce. {oh!} Orkiestrę Historyczną tworzy grupa instrumentalistów – pasjonatów skupionych wokół wykonawstwa historycznego, którzy będąc miłośnikami muzyki dawnej, są również silnie związani ze swoim regionem. {oh!} jest pierwszą na Śląsku profesjonalną orkiestrą grającą na instrumentach historycznych, która jednocześnie stała się jego kulturalną wizytówką zarówno w Polsce, jak i za granicą. Na rynku fonograficznym orkiestra akcentuje swoją pozycje znakomicie przyjętymi albumami. Do ostatnich dokonań zespołu należy wyróżniony „Preis der Deutschen Schallplattenkritik” trzypłytowy album z operą Leonarda Vinciego „Gismondo, re di Polonia”, której prawykonanie zostało nominowane w 2020 roku do Nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii Wydarzenie Roku. Zespół regularnie występuje na polskich i zagranicznych festiwalach. Koncertmistrzynią orkiestry jest nominowana w 2019 roku do Paszportu „Polityki” skrzypaczka Martyna Pastuszka.
kup bilet
LILIANNA STAWARZ
LILIANNA
STAWARZ
LILIANNA
STAWARZ
Klawesynistka i pedagog, profesor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Absolwentka warszawskiej Akademii Muzycznej oraz Conservatoire à rayonnement régional de Rueil-Malmaison. Laureatka konkursów klawesynowych zarówno w Polsce jak i za granicą. Przez 20 lat była członkiem zespołu muzyki dawnej Il Tempo, specjalizującego się w muzyce instrumentalnej i wokalno-instrumentalnej od wczesnego baroku do klasycyzmu, z którym uczestniczyła w licznych koncertach i prestiżowych festiwalach muzyki dawnej, m.in. w Brugii, Brukseli, Utrechcie, Moskwie, Nowym Jorku, Nowym Brunszwiku, Rzymie i Berlinie. Od 1991 roku związana jest z Warszawską Operą Kameralną, zarówno jako klawesynistka-kameralistka, jak i dyrygent. Prowadziła dzieła Bacha, Purcella, Handla oraz realizowała basso continuo. Jej zainteresowanie polską muzyką dawną przejawia się w dorobku płytowym i koncertowym repertuaru Marcina Mielczewskiego, Damiana Stachowicza, Marcina Żebrowskiego, Antoniego Milwida. W latach 2015–2017 pełniła funkcję Kierownika Artystycznego Opery/Barok. Jest także współtwórcą Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica.
kup bilet
 ROYAL BAROQUE ENSEMBLE
ROYAL BAROQUE ENSEMBLE
ROYAL BAROQUE ENSEMBLE
Powstanie Royal Baroque Ensemble wiąże się ściśle z Festiwalem Oper Barokowych Dramma per Musica. Zespół rozpoczął swoją działalność w 2014 roku premierowym wykonaniem „Agrippiny” Handla w Teatrze Królewskim w warszawskich Łazienkach i od tego czasu jest gospodarzem tego festiwalu. Jako zespół specjalizujący się w muzyce dawnej, Royal Baroque Ensemble szczególnym zainteresowaniem darzy dzieła wokalno-instrumentalne oraz sceniczne. Realizacje takich oper barokowych, jak „Orlando” Handla, „Semiramide riconosciuta” Vinciego, „Farnace” Vivaldiego, program „Teatro alla Moda” złożony z arii Vivaldiego i ułożony na podstawie satyrycznego pamfletu Benedetto Marcello o tym samym tytule, koncerty „Muzyka XVIII wieku – all’italiana i alla polacca” czy choreo-opera „Sognando la morte” ugruntowały pozycję Royal Baroque Ensemble jako jednej z wiodących orkiestr barokowych w Polsce. Orkiestra występuje najczęściej pod kierownictwem kameralistki-klawesynistki i założycielki Royal Baroque Ensemble Lilianny Stawarz.
kup bilet
STEFAN PLEWNIAK
STEFAN
PLEWNIAK
STEFAN
PLEWNIAK
Jeden z najwybitniejszych skrzypków barokowych młodego pokolenia. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, Conservatorium Maastricht oraz Conservatoire national supérieur de musique et de danse w Paryżu. W charakterze koncertmistrza prowadził tak znakomite zespoły, jak Contrasto Armonico, Ensemble Marguerite Louise, Orchester 1756. Koncertował i nagrywał razem z Williamem Christie i Les Arts Florissants, Jordim Savallem i Le Concert des Nations oraz Marco Vitale i Contrasto Armonico. Występował na najważniejszych festiwalach w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Jest założycielem zespołu Cantate.fr i orkiestry Il Giardino d’Amore oraz liderem Cappella dell'Ospedale della Pietà i orkiestry symfonicznej The FeelHarmony. Regularnie prowadzi kursy mistrzowskie w Oslo, Los Angeles i San Diego. Pracuje także nad produkcjami oper barokowych i baletów.
kup bilet
 IL GIARDINO D'AMORE
IL GIARDINO D'AMORE
IL GIARDINO D'AMORE
Jeden z bardziej pociągających zespołów muzyki dawnej. Powstał w 2011 roku podczas Kraków Bach Festiwal z inicjatywy skrzypka Stefana Plewniaka. W kolejnych latach ansambl prezentował się na prestiżowych festiwalach jak Bach Woche w Wiedniu, Festival Oude Muziek w Utrechcie, Tartini Festival w Piran, co było tylko zapowiedzią międzynarodowej kariery. Zachwycali publiczność Europy, Stanów Zjednoczonych, Chin; grali w prestiżowych salach jak Carnegie Hall w Nowym Jorku czy Mozarteum w Salzburgu. Zespół ceniony przede wszystkim za interpretacje włoskiego i francuskiego repertuaru operowego, wykonuje również włoską muzykę instrumentalną oraz sięga po twórczość dawnych kompozytorów polskich. Na ich dotychczasową dyskografię składają się cztery albumy wydane nakładem Ëvoe Records.
kup bilet
MAŁGORZATA FIEBIG
MAŁGORZATA
FIEBIG
MAŁGORZATA
FIEBIG
Organistka i carillonistka. Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku na Wydziale Instrumentalnym i Wydziale Dyrygentury Chóralnej. Otrzymała również tytuł magistra w Nederlandse Beiaardschool w Amersfoort w klasie Fransa Haagena. Laureatka wielu nagród w konkursach carillonowych w Holandii, Belgii i Niemczech. Koncertowała w wielu krajach Europy, a także w Curaçao i USA. W 1999 roku objęła posadę miejskiej carillonistki w Gdańsku, a w 2011 roku zajęła stanowisko carillonisty w Utrechcie jako pierwszy obcokrajowiec i kobieta. Do jej repertuaru należą nie tylko carillonowe opracowania muzyki dawnej, ale również i muzyki współczesnej oraz popularnej. Od 2012 roku jest współorganizatorem Carillonowego Festiwalu Muzyki Dawnej w ramach Festival Oude Muziek w Utrechcie.
kup bilet
MONIKA KAŹMIERCZAK
MONIKA
KAŹMIERCZAK
MONIKA
KAŹMIERCZAK
Absolwentka gdańskiej Akademii Muzycznej oraz Nederlandse Beiaardschool w Amersfoort. Stypendystka Miasta Gdańska (Stypendium Prezydenta, Stypendium Kulturalne) i rządu niderlandzkiego (Stypendium Huygensa). Naukę gry na carillonie rozpoczęła w 2000 roku podczas kursów u Gerta Oldenbeuvinga organizowanych przez Muzeum Historyczne Miasta Gdańska. Od 2001 roku pełni funkcję miejskiej carillonistki. W 2005 roku uczestniczyła w kursach mistrzowskich w Belgii prowadzonych przez Geerta D’hollandera. Jest laureatką międzynarodowych konkursów gry na carillonie. Aktywnie koncertuje w Polsce i na świecie, m.in. na Litwie, we Francji, Belgii, Holandii, w Stanach Zjednoczonych, Irlandii. Obecnie jest adiunktem Akademii Muzycznej w Gdańsku.
kup bilet
MICHAŁ GONDKO
MICHAŁ
GONDKO
MICHAŁ
GONDKO
Lutnista, urodzony w Warszawie w 1976 roku, związany ze Schola Cantorum Basiliensis, gdzie studiował u Hopkinsona Smitha. Koncertował w większości krajów europejskich, w Stanach Zjednoczonych, Chinach i na Bliskim Wschodzie, występując zarówno jako solista, jak i członek zespołów, dzieląc scenę z takimi muzykami, jak Jordi Savall, Emma Kirkby, Martin Gester. Jego działalność łączy się jednak przede wszystkim z grupą La Morra, założoną w 2000 roku, którą kieruje wraz z żoną Coriną Marti. Koncerty i nagrania zespołu wzbudzają entuzjazm krytyki i publiczności. Potwierdzeniem tego gorącego odbioru są nagrody płytowe, m.in. „Diapason d'Or”, „Jahrespreis der Deutschen Schallplattenkritik”, „Noah Greenberg Award” oraz nominacje do „Grammophone Award” oraz „International Classical Music Awards”.
kup bilet
KRZYSZTOF FIRLUS
KRZYSZTOF
FIRLUS
KRZYSZTOF
FIRLUS
Kontrabasista i gambista. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, a także Universität Mozarteum w Salzburgu. Laureat stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” oraz ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów kontrabasowych. Jako solista, kameralista oraz muzyk orkiestrowy koncertuje w kraju i za granicą. Związany z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, członek wielu zespołów kameralnych oraz ansambli wykonawstwa muzyki dawnej, m.in. {oh!} Orkiestry Historycznej, Extempore, Gambasada, Ensemble Reversio; założyciel zespołu Ensemble Chimérique. Współpracował także z Kwartetem Śląskim, Capellą Cracoviensis, AUKSO. Prowadzi klasę violi da gamba w Akademii Muzycznej w Katowicach oraz klasę kontrabasu w Akademii Muzycznej w Krakowie.
kup bilet
MARIA POMIANOWSKA
MARIA
POMIANOWSKA
MARIA
POMIANOWSKA
Multiinstrumentalistka, wokalistka, kompozytorka i pedagog. Jedna z czołowych polskich artystek, wykonujących muzykę ludową, etniczną, world music. Od początku swojej działalności muzyczno-badawczej koncentruje się na unikalnych technikach wykonawczych kultur Europy, Azji i Bliskiego Wschodu. Jako solistka aktywnie koncertuje na całym świecie. Współpracuje z muzykami arabskimi, pakistańskimi, senegalskimi, irańskimi, koreańskimi, chińskimi, japońskimi i indyjskimi. Ambasadorka polskiej muzyki klasycznej i ludowej w Japonii podczas jej pobytu w latach 1997–2002. Uczestniczyła w rekonstrukcjach zaginionych staropolskich instrumentów smyczkowych: suki biłgorajskiej i fideli płockiej, a także suki mieleckiej. Jest inicjatorką powstania takich zespołów jak Zespół Polski, San-Nin Trio, Arcus Poloniae; powołała do życia pierwszy w Polsce zespół muzyki indyjskiej – Raga Sangit. Doktor habilitowana sztuk muzycznych, związana z Akademią Muzyczną w Krakowie.
kup bilet
 ZESPÓŁ MARII POMIANOWSKIEJ
ZESPÓŁ MARII POMIANOWSKIEJ
ZESPÓŁ MARII POMIANOWSKIEJ
Zespół złożony z młodych muzyków – studentów, absolwentów i doktorantów Marii Pomianowskiej w Akademii Muzycznej w Krakowie. Współpracują od 2016 roku, koncertując w krajach Azji (Chiny, Japonia, Wietnam, Korea Południowa), Afryki (RPA, Egipt, Tunezja) i Ameryki Północnej (USA, Kanada). Ich repertuar to m.in. programy muzyki folkowej oraz te łączące muzykę klasyczną z muzyką ludową; wykonują tańce i melodie z XVI i XVII wiecznych tabulatur organowych i lutniowych, kompozycje Piotra z Grudziądza, Mikołaja z Radomia, a także programy z muzyką polsko-azjatycka i polsko-afrykańską oraz autorskie utwory Marii Pomianowskiej przeznaczone na nietypowy skład.
kup bilet
PAWEŁ IWASZKIEWICZ
PAWEŁ
IWASZKIEWICZ
PAWEŁ
IWASZKIEWICZ
Muzyk i multiinstrumentalista specjalizujący się w grze na dawnych instrumentach dętych. Oprócz fletu prostego i fletu poprzecznego wykonuje na szałamai, dudach, dulcianie. Interpretuje repertuar tradycyjny oraz muzykę czasów od średniowiecza po współczesność. Współpracował z wieloma zespołami muzyki dawnej oraz muzyki etnicznej, z którymi nagrał ponad 30 płyt. Jest założycielem i liderem Orkiestry Czasów Zarazy, zespołów Dancerye, Open Folk, Yełdyryn oraz współzałożycielem kwartetu renesansowych fletów poprzecznych Epithalamion. Muzyk polsko-skandynawskiego projektu „Polska – Paths of Dance”, ilustrującego wspólne korzenie polskiej i szwedzkiej muzyki tradycyjnej. Prowadzi kursy mistrzowskie w dziedzinie gry na flecie prostym i średniowiecznych instrumentach stroikowych. Jest również autorem muzyki do spektakli teatralnych.
kup bilet
 ORKIESTRA CZASÓW ZARAZY
ORKIESTRA CZASÓW ZARAZY
ORKIESTRA CZASÓW ZARAZY
Orkiestra Czasów Zarazy została powołana do życia jako próba rekonstrukcji polskiej muzyki z zapisków Georga Philippa Telemanna. Niemieckiego kompozytora łączyły z Polską bliskie relacje. Podczas podróży po kraju zanotował swoje spostrzeżenia dotyczące tańców polskich oraz wykonywania muzyki w karczmach i na dworze. W 1987 roku odnaleziono rękopis Telemanna, zawierający notatki muzyczne z lat 1717–1722. Opracowania jego szkiców oraz tańce utrzymane w stylu polskim stanowią główny trzon repertuaru zespołu. Na koncertach wykonanie utworów okraszone jest improwizacjami oddającymi ducha dawnych czasów. Nazwa formacji nawiązuje do tragicznego czasu początku XVIII wieku w Rzeczpospolitej, kiedy to polska kultura muzyczna rozwijała się wówczas na tle wojen i epidemii.
kup bilet
program
03.12godz. 17:30
…POUR PASSER LA MÉLANCOLIE
ANDREAS STAIER
Jean-Henri d’Anglebert
Fugue grave pour l’Orgue d-moll (Pièces de clavecin. Livre premier, 1689)
Prélude d-moll (Pièces de clavecin. Livre premier, 1689)
Tombeau de Mr. de Chambonnières (Pièces de clavecin. Livre premier, 1689)
Chaconne Rondeau D-dur (Pièces de clavecin. Livre premier, 1689)
 
Johann Caspar Ferdinand Fischer
Suite d-moll ‘Uranie’ (Musicalischer Parnassus)
Ricercar pro Tempore Quadragesimae super Initium Cantilenae: Da Jesus an dem Creutze stund (Ariadne Musica, 1702)
 
Johann Jacob Froberger
Suite XXX a-moll
 
Louis Couperin
Suite F-dur (Pièces de clavecin du manuscrit Bauyn, ca 1658)
 
Louis-Nicolas Clérambault
Suite c-moll (Premier livre de pièces de clavecin, 1704)
 
Georg Muffat
Passacaglia (Apparatus Musico-Organisticus, 1690)
 
Andreas Staier – klawesyn
 
Bilety w przedsprzedaży: 40 PLN zwykły / 50 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 50 PLN zwykły / 60 PLN premium.
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43–44
03.12godz. 20:00
JOHANN SEBASTIAN BACH: KANTATEN UND KONZERTE
SUNHAE IM / AKADEMIE FÜR ALTE MUSIK BERLIN
Johann Sebastian Bach
Sinfonia (‘Ich geh und suche mit Verlangen’ BWV 49)
‘Mein Herze schwimmt im Blut’ BWV 199
‘Weichet nur betrübte Schatten’ BWV 202
Violinkonzert E-dur BWV 1042
Cembalokonzert f-moll BWV 1056

Sunhae Im – sopran
Akademie für Alte Musik Berlin
 
Bilety w przedsprzedaży: 50 PLN zwykły / 70 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 70 PLN zwykły / 90 PLN premium.
Centrum św. Jana, ul. Świętojańska 50
04.12godz. 17:30
JAN PIETERSZOON SWEELINCK: WERKEN VOOR KLAVIER
MONIKA KAŹMIERCZAK
Jan Pieterszoon Sweelinck
 
Ballo del Granduca SwWV 319 (opr. Bernard Winsemius)
Onder een Linde Groen SwWV 49 (opr. Henk Veldman)
Malle Sijmen SwWV 323 (opr. Heleen van der Weel)
Toccata in a SwWV 298 (opr. Boudewijn Zwart)
Fantasia in a SwWV 275 (opr. Boudewijn Zwart)
Fantasia in d SwWV 261 (opr. Bernard Winsemius)
Pavana Lachrimae SwWV 328 (opr. Bernard Winsemius)
Psalm 23 ‘Mein Hüter und mein Hirt’ SwWV 310 (opr. Bernard Winsemius)
Ons is gheboren een kindekijn (Puer nobis nascitur) SwWV 315 (opr. Bauke Reitsma)

Monika Kaźmierczak – carillon
 
Bilety w przedsprzedaży: 20 PLN zwykły / 30 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 30 PLN zwykły / 40 PLN premium.
Ratusz Głównego Miasta, ul. Długa 46
04.12godz. 20:00
DEUTSCHE OUVERTÜREN
RINALDO ALESSANDRINI / CONCERTO ITALIANO
Johann Sebastian Bach
Ouvertüre (Suite) III D-dur BWV 1068 (wersja na smyczki)
 
Johann Bernhard Bach
Ouvertüre (Suite) III e-moll
 
Johann Ludwig Bach
Ouvertüre (Suite) G-dur
 
Wilhelm Friedemann Bach
Ouvertüre (Suite) g-moll

Concerto Italiano
Rinaldo Alessandrini – kierownictwo artystyczne, klawesyn
 
Bilety w przedsprzedaży: 50 PLN zwykły / 70 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 70 PLN zwykły / 90 PLN premium.
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43–44
05.12godz. 17:30
DENIS GAULTIER: LA RHÉTORIQUE DES DIEUX
MICHAŁ GONDKO
Denis Gaultier
La Rhétorique des dieux
 
Modus Sous-Dorien et Phrygien
Andromède. Le Tombeau de Blancrocher
Diane
La coquette virtuosa
Tombeau de Madamoiselle Gaultier
Artémise ou l’Oraison funèbre
Atalante
[Sarabande en rondeau]
 
Modus Dorien
Prélude (Livre de tablature, ca. 1672)
Phaëto foudroyé
Minerve
La Dédicace
Le Panégyrique
[Sarabande]
 
Modus Sous-Lydien
[Courante – Double]
[Gigue]
[Sarabande]
 
Modus Sous-Ionien
Tombeau du Sr Lenclos
La Consolation aux Amis du Sr Lenclos
Leur résolution sur sa mort
 
Michał Gondko – lutnia
 
Bilety w przedsprzedaży: 20 PLN zwykły / 30 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 30 PLN zwykły / 40 PLN premium.
Ratusz Głównego Miasta, ul. Długa 46
05.12godz. 20:00
CARL PHILIPP EMANUEL BACH: HAMBURGER SINFONIEN WQ 182
MARCIN ŚWIĄTKIEWICZ / ARTE DEI SUONATORI
Carl Philipp Emanuel Bach
Hamburger Sinfonien Wq 182
 
Sinfonie I G-dur Wq 182/1
Sinfonie II B-dur Wq 182/2
Sinfonie III C-dur Wq 182/3
Sinfonie IV A-dur Wq 182/4
Sinfonie V h-moll Wq 182/5
Sinfonie VI E-dur Wq 182/6
 
Arte dei Suonatori
Marcin Świątkiewicz – kierownictwo artystyczne, klawesyn
 
Bilety w przedsprzedaży: 50 PLN zwykły / 70 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 70 PLN zwykły / 90 PLN premium.
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43–44
06.12godz. 17:30
CHORÉGRAPHIE
ANDREW LAWRENCE-KING
Jean-Baptiste Lully
La Mariée de Rollant (Une noce de village)
Sarabande pour une femme (Le bourgeois gentilhomme)
Bourrée pour les Basques (Xerses)
La Contredanse
Air d’Apollon (Le triomphe de l’amour)
Gigue à deux (Roland)
Gigue pour homme (Roland)
Le Retour des Plaisirs (Alceste)
Sarabande (Une noce de village)
Passacaille d’Armide (Armide)
Pavane des saisons (Pièces de symphonie)
Entrée pour les Paysans a l’Espagnole (Xerses)
Chaconne d’Amadis (Amadis)
 
Jean Henri D’Anglebert
Prélude in C
Chaconne du Vieux Gautier
Galliarde
Prélude in D minor
 
André Campra
Entrée espagnole (L’Europa Galante)
Le Louvre (Hésionne)
 
Antoine Pointel
Suite La Bourgogne
 
Marin Mersenne
La Bocanes (Harmonie universelle)
 
Wilhelm Brade
La Vignonne (Neue lustige Volten)
 
Andrew Lawrence-King – harfa
 
Bilety w przedsprzedaży: 40 PLN zwykły / 50 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 50 PLN zwykły / 60 PLN premium.
Ratusz Głównego Miasta, ul. Długa 46
06.12godz. 20:00
ANTONIO VIVALDI: CONCERTI OP. 11
STEFAN PLEWNIAK / IL GIARDINO D’AMORE
Antonio Vivaldi
Concerti op. 11
 
Concerto I D-dur RV 207
Concerto II e-moll RV 277 ‘Il favorito’
Concerto III A-dur RV 336
Concerto IV G-dur RV 308
Concerto V c-moll RV 202
Concerto VI g-moll RV 460
 
Il Giardino d’Amore
Stefan Plewniak – kierownictwo artystyczne, skrzypce
 
Bilety w przedsprzedaży: 40 PLN zwykły / 50 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 50 PLN zwykły / 60 PLN premium.
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43–44
07.12godz. 17:30
VOCI. STORIE DI DONNE
PATRIZIA BOVI
Voci. Storie di donne
 
Cecilia (muzyka tradycyjna)
Mare maje scura maje (muzyka tradycyjna, Abruzja)
Ondas do mar (Martin Codax)
Duerme querido / Gerineldo (romanse sefaradyjskie)
Santa Barbara (muzyka tradycyjna, Włochy)
Sola Dolente (muzyka tradycyjna, Abruzja)
Magdalena degna da laudare (Laudario di Cortona 91)
Beneito foi o dia (El Escorial, Biblioteca del Real Monasterio)
Stabat Mater (muzyka tradycyjna, Korsyka)
Como deus è comprida trinitade (El Escorial, Biblioteca del Real Monasterio)
Verbum caro factum est
Judici signum (Sibilla italica)
Madre de Deus (Sibilla de Mallorca, El Escorial, Biblioteca del Real Monasterio)
Ave generosa (Hildegarda z Bingen)
O successores (Hildegarda z Bingen)
 
Patrizia Bovi – głos, harfa romańska
 
Bilety w przedsprzedaży: 40 PLN zwykły / 50 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 50 PLN zwykły / 60 PLN premium.
Ratusz Głównego Miasta, ul. Długa 46
07.12godz. 20:00
Z BOŻEGO NARODZENIA
MARIA POMIANOWSKA / ZESPÓŁ MARII POMIANOWSKIEJ
Z Bożego Narodzenia
 
Śpiewamy, śpiewamy (melodia ludowa z Mazowsza Północnego)
Głos dźwięczny z nieba wychodzi (melodia kościelna ze śpiewnika Michała Marcina Mioduszewskiego)
Nie zalecajże się (melodia ludowa z Mazowsza Północnego)
Jam jest dutka (Anonim, XVII w., rękopis staniątecki)
Z Bożego Narodzenia (Anonim)
Przybieżeli do Betlejem (śpiewnik ks. Jana Sedleckiego)
Hej, hej lelija (pieśń ludowa z Lubelszczyzny)
Radujcie się w Panu (Anonim, XVI w.)
Nabożna i święta żona (Anonim, XVI w.)
Kiedy król Herod królował (Anonim, XVI w.)
Gdy śliczna Panna (Anonim, XVIII w.)
Wśród nocnej ciszy (Anonim XVIII/XIX w., ze śpiewnika Michała Marcina Mioduszewskiego)
 
Zespół Marii Pomianowskiej
Maria Pomianowska – kierownictwo artystyczne, fidele kolanowe
 
Bilety w przedsprzedaży: 40 PLN zwykły / 50 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 50 PLN zwykły / 60 PLN premium.
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43–44
08.12godz. 17:30
BEOWULF
BENJAMIN BAGBY
Beowulf
 
Benjamin Bagby – głos, harfa romańska
 
Bilety w przedsprzedaży: 40 PLN zwykły / 50 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 50 PLN zwykły / 60 PLN premium.
Ratusz Głównego Miasta, ul. Długa 46
08.12godz. 20:00
STIL POLONAISE
PAWEŁ IWASZKIEWICZ / ORKIESTRA CZASÓW ZARAZY
Johann Heinrich Dahlhof
Polonoise 43
Polonoise 45
Polonoise 79 nach Blitz
Polonaise 66
Polonaise 102
Polonaise 126
 
Ms 4023
Tanic 45
Tanic 64
Tanic 88
Tanic 97
Tanic 102
Tanic 103
Tanic 105
Tanic 108
Tanic 119
Tanic 120
Tanic 121
Tanic 122
Tanic 123
Tanic 124
Tanic 126
Tanic 127
Tanic 128
Tanic 132
Tanic 134
Tanic 153
 
Orkiestra Czasów Zarazy
Paweł Iwaszkiewicz – kierownictwo artystyczne, dudy
 
Bilety w przedsprzedaży: 40 PLN zwykły / 50 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 50 PLN zwykły / 60 PLN premium.
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43–44
09.12godz. 17:30
BRIGHT AND EARLY
HOPKINSON SMITH
Bright and Early
 
Francesco Spinacino: Intabolatura de lauto libro primo
Recercare 4
Recercare 9
Recercare 12
Recercare 15
Recercare 23
Recercare 25
 
Joan Ambrosio Dalza: Intabolatura de lauto libro quarto
Caldibi Castelgliano
Caldibi Saltarello*
Caldibi Castelgliano
Calata ala Spagnola ditto terzetti
Piva alla Ferrarese
Poi che’l ciel contrario adverso
Piva alla Veneziana
 
Franciscus Bossinensis: Tenori e contrabassi intabulati col sopran in canto figutaro
Io non compro più speranza
 
Tabulatury lutniowe z oficyny Ottaviana Petrucciego
Pavana alla Venziana
Poi che volse la mia stella
 
Tabulatury lutniowe z oficyny Pierre’a Attaingnanta
Tant que vivray
Sauterelle
La Magdalena
Destre Amoureux
Branle Gay Cest mon Ami 
 
Hopkinson Smith – lutnia
 
Bilety w przedsprzedaży: 40 PLN zwykły / 50 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 50 PLN zwykły / 60 PLN premium.
Ratusz Głównego Miasta, ul. Długa 46
09.12godz. 20:00
WILLIAM BOYCE: EIGHT SYMPHONIES OP. 2
LILIANNA STAWARZ / ROYAL BAROQUE ENSEMBLE
William Boyce
Eight Symphonies op. 2
 
Symphony I B-dur ‘Ode for the New Year’
Symphony II A-dur ‘Ode for the King’s Birthday’
Symphony III C-dur ‘Overture to the Chaplet’
Symphony IV F-dur ‘Overture to the Shepherd’s Lottery’
Symphony V D-dur ‘Overture to St. Cecilia’
Symphony VI F-dur ‘Overture to Solomon’
Symphony VII B-dur ‘Overture to the Pythian Ode’
Symphony VIII d-moll ‘Worcester Overture’
 
Royal Baroque Ensemble
Lilianna Stawarz – kierownictwo artystyczne, klawesyn
 
Bilety w przedsprzedaży: 40 PLN zwykły / 50 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 50 PLN zwykły / 60 PLN premium.
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43–44
10.12godz. 17:30
MR. DE SAINTE-COLOMBE LE FILS: LES SIX SUITES POUR BASSE DE VIOLE SEULE
KRZYSZTOF FIRLUS
Mr. de Sainte-Colombe le Fils
Les Six Suites pour Basse de Viole seule
 
Suite IV e-moll
Suite V h-moll
Suite VI f-moll
 
Krzysztof Firlus – viola da gamba
 
Bilety w przedsprzedaży: 20 PLN zwykły / 30 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 30 PLN zwykły / 40 PLN premium.
Ratusz Głównego Miasta, ul. Długa 46
10.12godz. 20:00
FRANCESCO GEMINIANI: CONCERTI GROSSI OP. 3
MARTYNA PASTUSZKA / {oh!} ORKIESTRA HISTORYCZNA
Francesco Geminiani
Concerti grossi op. 3
 
Concerto grosso I D-dur
Concerto grosso II g-moll
Concerto grosso III e-moll
Concerto grosso IV d-moll
Concerto grosso V B-dur
Concerto grosso VI e-moll
 
{oh!} Orkiestra Historyczna
Martyna Pastuszka – kierownictwo artystyczne, skrzypce
 
Bilety w przedsprzedaży: 50 PLN zwykły / 70 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 70 PLN zwykły / 90 PLN premium.
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43–44
11.12godz. 17:30
GEORG MUFFAT: FLORILEGIUM SECUNDUM
MAŁGORZATA FIEBIG
Georg Muffat
Florilegium Secundum
 
Fasciculus I ‘Nobilis Juventus’ (opr. Arie Abbenes)
Fasciculus II „Laeta Poesis” (opr. Arie Abbenes)
Fasciculus III „Illustres Primitiae” (opr. Arie Abbenes)
Fasciculus IV „Splendidae Nuptiae” (opr. Arie Abbenes)
 
Apparatus Musico-Organisticus
 
Ciacona in G (opr. Gijsbert Kok)

Małgorzata Fiebig – carillon
 
Bilety w przedsprzedaży: 20 PLN zwykły / 30 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 30 PLN zwykły / 40 PLN premium.
Kościół św. Katarzyny, ul. Profesorska 3
11.12godz. 20:00
BACH UND TELEMANN IM CAFÉ ZIMMERMANN
PABLO VALETTI / CÉLINE FRISCH / CAFÉ ZIMMERMANN
Johann Sebastian Bach
Sinfonia D-dur „Wir danken Dir, Gott” BWV 29
Violinkonzert a-moll BWV 1041
Konzert für Flöte, Violine und Klavier a-moll BWV 1044
 
Georg Philipp Telemann
Sonata prima A-dur TWV 43:A1
Konzert für Flöte, Violine, Violoncello, Streicher und Basso continuo A-dur TWV 53:A2
 
Café Zimmermann
Pablo Valetti – kierownictwo artystyczne, skrzypce
Céline Frisch – kierownictwo artystyczne, klawesyn
 
Bilety w przedsprzedaży: 50 PLN zwykły / 70 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 70 PLN zwykły / 90 PLN premium.
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43–44
12.12godz. 17:30
IT IS AS EASY AS LYING
GIOVANNI ANTONINI
Jacob van Eyck
Der Fluyten Lust-hof
 
Fantasia e echo
Van Goosen
 
Aurelio Virgiliano
Il Dolcimelo
 
Ricercata per flauto
 
Jacques-Martin Hotteterre
Gay (Prelude in B-dur)
Tendrement (Prelude in b-moll)
Gay (Prelude in g-moll)
Rondeau 'Le plaintif' (Suite III G-dur op. 2)
 
Georg Philipp Telemann
Fantasia III h-moll TWV 40:4
Fantasia VIII e-moll TWV 40:9
Fantasia X fis-moll TWV 40:11
 
Johann Sebastian Bach
Partita a-moll BWV 1013
 
Anonim
Saltarello
Isabella
 
Giovanni Antonini – flet
 
Bilety w przedsprzedaży: 40 PLN zwykły / 50 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 50 PLN zwykły / 60 PLN premium.
Dwór Artusa, ul. Długi Targ 43–44
12.12godz. 20:00
MARC-ANTOINE CHARPENTIER: MESSE DE MINUÏT
SÉBASTIEN DAUCÉ / ENSEMBLE CORRESPONDANCES
Marc-Antoine Charpentier
Messe de Minuït pour Noël H 9
Sub tuum praesidium H 28
Alma Redemptoris mater H 44
Te Deum H 147
Quam gloriosa dicta sunt de Te H 400
In nativitatem Domini canticum H 416
Nuit (Dialogus inter angelos et pastores Judeae in nativitatem Domini H 420)
Noëls sur les instruments H 534
 
Sébastien de Brossard
O Miraculum!
 
Ensemble Correspondances
Sébastien Daucé – dyrygent, pozytyw, klawesyn
 
Bilety w przedsprzedaży: 50 PLN zwykły / 70 PLN premium oraz karnety na wszystkie festiwalowe koncerty: 510 PLN zwykły / 710 PLN premium dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym ticketmaster.pl. Ceny biletów w dniu koncertu: 70 PLN zwykły / 90 PLN premium.
Centrum św. Jana, ul. Świętojańska 50
miejsca
CENTRUM ŚW. JANA
CENTRUM ŚW. JANA
Pierwsza wzmianka o istnieniu niewielkiej kaplicy pod wezwaniem św. Jana pojawiła się w 1358 roku. Architektonicznie kościół jest typowym przykładem gotyckiego budownictwa sakralnego z XIV i XV wieku – charakteryzuje się masywną bryłą gotyckiej świątyni z wysuniętymi na zewnątrz przyporami, o trójnawowym halowym wnętrzu i prosto zakończonym prezbiterium. Kościół przyjął obecną formę z początkiem 2. połowy XV wieku. W 1543 roku wieżę kościelną strawił pożar. Zniszczenia usunięto po 24 latach. W marcu 1945 roku kościół św. Jana spłonął, jednakże w zasadniczym zrębie swych murów ocalał. Po zakończeniu działań wojennych wypalony budynek kościoła przykryto dachem i zabezpieczono jego cenne sklepienia. Samą świątynię przeznaczono na lapidarium. Od początku lat 90. diecezja gdańska na powrót może użytkować kościół w niedziele i święta. Od 1995 roku Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku pełni funkcję gospodarza obiektu. Zarządza jego rewaloryzacją oraz adaptacją do celów profesjonalnego centrum kultury.
DWÓR ARTUSA
DWÓR ARTUSA
Niegdyś siedziba Bractwa św. Jerzego, miejsce spotkań stanu rycerskiego, kupców i siedziba sądu. Dziś oddział Muzeum Historycznego Miasta Gdańska i jedna z największych atrakcji turystycznych miasta. Historia Dworu Artusa sięga połowy XIV wieku – został wzniesiony w latach 1348–1350, zaś jego nazwa pochodzi od imienia legendarnego wodza Celtów Artura – dla ówczesnych ludzi był on wzorem cnót rycerskich, a Okrągły Stół, przy którym zasiadał ze swoimi dzielnymi rycerzami, symbolem równości i partnerstwa. Nazwa budynku curia regis Artus pojawiła się pierwszy raz w 1357 roku. Usytuowany jest w obrębie Głównego Miasta i stanowi fragment reprezentacyjnego traktu miejskiego zwanego Drogą Królewską. Wnętrze składa się z jednej bardzo obszernej sali w stylu gotyckim. Od 1530 roku Dwór przestał być wyłącznie siedzibą Bractw i miejscem spotkań i zabaw, stał się również miejscem otwartych rozpraw sądowych, natomiast już z końcem XVII wieku doceniono walory akustyczne Wielkiej Hali i regularnie organizowano w niej koncerty.
KOŚCIÓŁ śW. KATARZYNY
KOŚCIÓŁ śW. KATARZYNY
Jest najstarszym kościołem parafialnym Starego Miasta. Ufundowany przez książęta Pomorza Gdańskiego został zawezwany św. Katarzynie w 1236 roku. Bryłę kościoła stanowi potężna wieża wraz z halowym korpusem pokrytym dwuspadowym dachem oraz szerokie prezbiterium, które swą obecną formę – trzynawową – uzyskało w czasie rozbudowy budowli w XV wieku. Przez niespełna 400 lat należał do protestantów, zaś po II wojnie światowej opiekę nad kościołem objęli karmelici. W 2011 roku na wieży kościelnej zainstalowano pierwszy na świecie zegar pulsarowy na okoliczność 400 rocznicy urodzin Jana Heweliusza. Tutaj znajduje się także płyta nagrobna gdańskiego astronoma z 1659 roku, a także fragment tabliczki trumiennej z monogramem J.H. i datą śmierci: 28 stycznia 1687. W XVIII wieku wybudowano tu pierwszy carillon, który przez lata był parokrotnie zmieniany i rozszerzany. Uległ także pożarowi w 1905 roku oraz rekwiracji przez nazistów w 1942 roku. Obecny instrument składa się z 50 dzwonów o rozpiętości czterech oktaw i jest największym koncertowym carillonem w Europie Środkowej.
RATUSZ GŁÓWNEGO MIASTA
RATUSZ GŁÓWNEGO MIASTA
Wielka Sala Wety (Sala Biała) jest usytuowana we wschodniej części pierwszego, reprezentacyjnego piętra budynku. W czasie pobytów królów polskich w Gdańsku pełniła funkcję sali tronowej, była miejscem, w którym burgrabia królewski przyjmował przysięgi i wydawał wyroki sądowe. Tu odbywały się uroczystości nadania obywatelstwa i do połowy XVI wieku zebrania Ławy Miejskiej. Od 1526 roku sala stanowiła miejsce zgromadzeń Trzeciego Ordynku oraz posiedzeń Sądu Wetowego. Od 1817 do 1921 roku zwana najczęściej Salą Rady Miejskiej (Stadtverordnetensaal) – obradowało tu Zgromadzenie Przedstawicieli Miasta. W latach 1840–1841 wnętrze przebudowano w stylu neogotyckim wzorowanym na letnim refektarzu z Pałacu Wielkiego Mistrza na zamku w Malborku. W 1909 roku nad wejściem od Sieni Głównej umieszczono renesansowy portal z XVI wieku, pochodzący z kamienicy przy ulicy Chlebnickiej 11. Po zniszczeniach w 1945 roku dokonano rekonstrukcji wnętrza według projektu Stanisława Bobińskiego, powracając do kształtu sali sprzed 1841 roku.
RATUSZ STAROMIEJSKI
RATUSZ STAROMIEJSKI
Ratusz Starego Miasta wzniesiony został pod koniec XVI wieku w stylu niderlandzkiego manieryzmu. Jego twórcą był Antoni van Obberghen. Zbudowany dla władz Starego Miasta, przez wiele wieków był miejscem skupiającym ówczesne życie polityczne, gospodarcze, a także naukowe i towarzyskie tej części miasta. Tu obradowano nad sprawami miasta. W Wielkiej Sali odbywały się oficjalne uroczystości, zaś wieczorami wydawano bale i rauty. Z Ratuszem Staromiejskim związany był sławny gdański uczony – astronom Jan Heweliusz. Pełnił on funkcje ławnika i pierwszego rajcy, a w ratuszowych piwnicach składował wyprodukowane przez siebie piwo. Dzięki swej charakterystycznej sylwecie ratusz stanowi istotny akcent urbanistyczny w krajobrazie Starego Miasta. Pomimo wielu przebudów jego bryła nie zmieniła swego kształtu do dzisiaj. Podczas wielokrotnych zmian układu wnętrza wzbogacono je o wyjątkowe obiekty. Na piętrze podziwiać można reprezentacyjną sień oraz imponującą Wielką Salę zwaną obecnie Salą Mieszczańską – z oryginalnym drewnianym stropem.
mapa

Ta strona używa plików cookies

Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.